Programowanie

 

Młodzi programiści


Czyli informatyka w szkole

            Scratch, C++, Python oraz inne pomniejsze platformy to tylko niektóre ze sposobów nauki programowania w szkole. Niektórzy korzystają z darmowych usług szkolnych kół zainteresowań, inni zaś wolą płatnie wpajać nauki doświadczonych programistów. W tym artykule przedstawię wam kilka platform oraz języków programowania służących do nauki kodowania w szkole podstawowej.

1.Scratch

Zapewne każdy, kto uczęszcza/ł do szkoły podstawowej zna ten barwny język programowania używający metodę przeciągnij i upuść. Służy on do edukowania dzieci w wieku od 7-13 lat, ale jest też używany przez dorosłych. Oferuje on możliwość tworzenia od zwykłych kalkulatorów, poprzez gry 2D, aż po trójwymiarowe gry multiplayer (wieloosobowe).

PLUSY

MINUSY

Łatwość programowania

Ograniczona ilość kodu (ok.1mln)

Gry wieloosobowe

Ograniczony obszar sceny

Możliwość udostępniania projektów

Projekty nie wyglądają jak Prawdziwe Gry


2.Python

Python to już zaawansowany język programistyczny, choć jeszcze nie taki trudny. Nauka kodowania tym sposobem zaczyna się ok. klasy 7 szkoły podstawowej. Oprócz wielu podstawowych możliwości Python posiada wiele bibliotek, z dodatkowymi zasobami, a co za tym idzie, nowymi możliwościami. Za pomocą Pythona można stworzyć nawet program do obsługi miliardów gości w hotelach czy kinach.

PLUSY

MINUSY

Dużo miejsca na kod

Programowanie wymaga doświadczenia

Wiele możliwości

Brak podpowiedzi

Możliwość nadpisywania innych plików

Umożliwia tworzenie groźnych wirusów

3.C++

 C++ to najbardziej zaawansowany program do kodowania jakiego uczy szkoła podstawowa. Oferuje on wiele możliwości, w tym na przykład programowanie wieloma stylami. Służy do tworzenia programów podobnych do tych z Pythona, ale jest bardziej skomplikowany.

PLUSY

MINUSY

Dużo miejsca na kod

Programowanie wymaga doświadczenia

Wiele możliwości

Brak podpowiedzi

Możliwość nadpisywania innych plików

Umożliwia tworzenie groźnych wirusów

 4.Inne

Istnieją również inne sposoby nauki programowania, jak na przykład Ozoboty czy Lightboty. Dają one dużo mniej opcji, ale gwarantują świetną zabawę.

Jest jeszcze wiele programów i sposobów na programowanie takich jak Java, Java Scripts oraz C. Osobiście ja programuje w Scratchu, Pythonie oraz notatniku, w formacie .bat.

Wasz Szpieg Redakcyjny