Roboty w szkole
Koło informatyczne
Na dodatkowych
zajęciach z informatyki robimy wiele ciekawych rzeczy. Chodzi o programowanie w Scratchu oraz sterowanie robotami Photon. Na pierwszej lekcji
zaczęliśmy programować w Scratchu grę Łapanie
owoców, która nadal czeka na dokończenie. Na drugiej uczyliśmy się o
kodowaniu Photonów. Za to na trzeciej, według mnie najlepszej, musieliśmy tak
go zaprogramować, aby przejechał przez określone pola na specjalnej planszy.
Potem mogliśmy się chwilkę nimi pobawić. Tej samej lekcji napisałem ten
artykuł.
Photon
Photon to robot przypominający psa. Można go programować,
zmieniać mu kolor czułek, może też wydawać różne dźwięki. Robot potrafi jeździć
i można zmieniać mu kolor oczu. Dotychczas Photona programowaliśmy i
sprawdzaliśmy, jakie funkcje posiada. Photonem steruje się przez tablet lub
telefon.
Przygody Piesunia:)
Żył kiedyś
mały Photon o imieniu Piesunio. Był
bardzo pracowitym i grzecznym mieszkańcem Photonowa. Któregoś dnia
zdarzyła się niesamowita przygoda. Nadchodziła
powoli wiosna wszystko się zieleniło i budziło do życia. Wszyscy się
cieszyli, organizowali i przyjęcia i robili wiosenne porządki. Photon jak zawsze zorganizowany i
przygotowany na wszelkie ewentualności, dziś był zapominalski i nie mógł się skupić. Wszystkich to denerwowało, przez co wyganiano go.
Piesunio czuł się odrzucony i niechciany. Płakał po kątach obserwując, jak świetnie
bawią się inne Photony. Jak się później okazało, inne Photony szykowały dla niego przyjęcie niespodziankę. Photon od tego czasu nigdy nie czuł się
samotnym.